Uncategorized

همه‌چیز درباره آچاربکس + آشنایی با انواع آچاربکس

همه چیز درباره آچار بکس

آچاربکس وسیله ای مهم و ضروری در کارگاه، خانه و کارخانه‌ها می‌باشد که انواع و کاربرد های متفاوتی دارد. برای استفاده از آچاربکس در هرکدام از این مکان‌ها می‌بایست راه و روش کار با آن را بدانید؛ چرا که این ابزار، کاربردهای مختلفی در هر مکان مشخص دارد. آچار بکس یک نوع آچار است که از یک دسته مخصوص و همچنین با نام دیگر آچار جغجغه‌ای نیز شناخته می‌شود.

این ابزار دارای تعدادی سری یا سوکت می‌باشد که از شکل استوانه‌ای برخوردار است. در یک سمت سری‌های استوانه‌ای شکل آچاربکس، سوراخ‌های چهارگوش وجود دارد و در طرف دیگر سری، حفره ای با شکل گل پیچ وجود دارد.

این سوراخ‌ها می‌تواند چهارگوش، شش‌گوش، هشت‌گوش و یا دوازده گوش باشند که در اندازه‌های مختلفی بر حسب اینچ یا میلی‌متر تعیین می‌شوند.

دسته آچاربکس یا آچار جغجغه‌ای از یک زبانه‌ای به شکل مکعب مستطیل به اندازه سوراخ‌های چهارگوش روی سوکت ها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم انواع آچاربکس را مورد بررسی قرار دهیم. به این ترتیب اگر قصد خرید یا استفاده از این ابزار را دارید پیشنهاد می‌کنیم همراه ما تا انتهای این مقاله باشید.

این وسیله با داشتن ساچمه مجهز به فنر، قابلیت متصل شدن به انواع مختلف سوکت ها را دارد. لازم به ذکر است سوکت های آچاربکس از شکل استوانه‌ای برخوردار هستند. این نوع از آچار مناسب پیچ‌هایی است که در انتهای لوله‌ها و یا جایی که امکان چرخیدن دسته آچارهای معمولی وجود ندارد مناسب می‌باشد.

تنها راه بستن یا باز کردن چنین پیچ و مهره‌هایی توسط این آچار انجام می‌شود. آچار بکس ها دارای چهار نوع مهم هستند که شامل:

  • آچاربکس دستی
  • آچار بکس برقی
  • آچاربکس شارژی
  • آچاربکس بادی

آچاربکس دستی

طرز کار آچاربکس دستی این گونه است که در نوع مکانیزه از آن انتظار داریم؛ اما برای استفاده آن زحمت بیشتری می‌کشیم زیرا برای استفاده از این دستگاه باید از نیروی دست کمک بگیرید. آچاربکس های دیگر نه تنها نیاز به نیروی دست ندارند بلکه کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت آچاربکس های دستی در عملکرد نسبت به آچاربکس های دیگر تفاوت دارند. معمولاً آچار بکس‌های دستی در فعالیت‌های خانگی نقش بسزایی دارد. همچنین از قیمت به‌صرفه‌ای برخوردار می‌باشد. در واقع می‌توان گفت قیمت آچاربکس دستی نسبت به انواع دیگر کمتر است.

اگر از آچار برای فعالیت‌های خانگی خود استفاده می‌کنید می‌توانید آچاربکس های دستی را تهیه نمایید. لازم به ذکر است اگر از آچاربکس های دستی در یک کارگاه یا در کارخانه‌ها استفاده می‌کنید باید بدانید که آن آچار توان انجام کار در کارگاه را ندارد.

آچاربکس برقی

مهم‌ترین بخش آچاربکس برقی موتور DS می‌باشد که درون آچار جای دارد. آچاربکس های برقی با مکانیزمی که دارد موتور را با حرکت چرخشی و کوبیدن خود گشتاور لازم را برای پیچاندن و باز کردن سوکت متصل آچاربکس برقی را تأمین می‌کند.

از مهم‌ترین مزایای آچاربکس های برقی می‌توان به آسانی کار با آن را اشاره کرد. در واقع کاربر در حین استفاده از آچاربکس نیاز به تنظیم دائم موتور ندارد. هنگامی که پیچ به حالت کامل بسته شود و به انتها برسد این وسیله به صورت خودکار سرپیچ گوشتی را از محیط موتور بیرون می‌کند. از آچاربکس های برقی برای سطوح سخت و محکم استفاده می‌کنند همچنین از این ابزار برای سطوحی همانند پلاستیک، چوب و … مناسب نبوده و مورد استفاده افراد قرار نمی‌گیرد.

آچاربکس های برقی از تکنولوژی خوبی برخوردار هستند. این امر موجب شده مورد استفاده افراد بیشتری قرار بگیرد. آچار بکس‌ها باز و بستن پیچ و مهره را به صورت خودکار انجام می‌دهند. این نوع آچار از لحاظ ایمنی و بخشیدن سرعت به کار و وارد کردن نیروی بیشتر امتیاز بالاتری نسبت به آچاربکس های دستی دارد.

آچاربکس بادی

آچاربکس های بادی وسیله‌ای قدرتمند هستند که معمولاً در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این وسیله برای تأمین انرژی گشتاور چرخشی میله متصل به خود از کمپرسور هوا استفاده می‌کند. آچاربکس بادی از یک درایور که مربعی شکل می‌باشد تشکیل و طراحی‌شده است.

به دلیل پرکاربرد بودن آچاربکس بادی انواع آن در بازار عرضه می‌شود که اندازه‌های متنوعی از آن در بازار موجود است. کسانی که قصد خرید آچاربکس های بادی را دارند باید به سایز درایور آن توجه داشته باشد. اصولاً از آچاربکس های بادی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برای باز و بسته کردن پیچ چرخ های ماشین استفاده می‌شود.

آچاربکس شارژی

آچاربکس های شارژی عملکردی همانند آچاربکس های بادی و برقی دارد. تنها تفاوت این آچار بکس‌ها در نوع موتور و باتری آن می‌باشد. کسانی که آچاربکس های شارژی دارند باید بدانند که بعد از استفاده زیاد از آچاربکس‌های شارژی ممکن است باتری آن خراب شود.

معمولاً بعضی از شرکت‌های فروشنده آچار‌بکس های شارژی یک باتری یدک به کاربر می‌دهند. این نوع آچار از قدرت نسبتاً کمتری نسبت به دو نوع دیگر آچارها دارد؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در آچاربکس های شارژی رعایت کنید در حمل‌ونقل آن می‌باشد. گاهی حمل‌ونقل دستگاه از قدرت دستگاه برای کاربران مهم‌تر بوده است.

مقایسه قیمت انواع آچاربکس

آچاربکس های برقی از قیمت مناسب‌تری نسبت به دو نوع دیگر (شارژی و بادی) دارند؛ بنابراین استفاده از آچار‌بکس‌های برقی در فعالیت‌های خانگی بسیار به‌صرفه می‌باشد. لازم به ذکر است آچاربکس های برقی تنها مخصوص مصارف خانگی می‌باشد. بعضی از افراد از این نوع آچار در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌کنند که کار اشتباهی می‌باشد. اگر از آچاربکس های برقی در کارخانه‌ها استفاده کنید باید بدانید که پس از استفاده مداوم دستگاه دچار مشکل می‌شود.

راهنمای خرید بهترین مارک آچار بکس

پس از دانستن فاکتورهای مهم در خرید پیچ ​​گوشتی، بهتر است بررسی کنید که بهترین نوع پیچ گوشتی کدام است. در واقع بهترین محصول در این ابزار محصولی است که تمام ویژگی های مورد نیاز ابزار تولید شده را داشته باشد و بتواند تمام نیازهای مصرف کننده را برآورده کند.
از بهترین برندهای آچاربکس می توان به کاستور، تاپ تول، لیکوتا، آرت تول، نوا، سلتا، رونیکس، واستر، توسن و … اشاره کرد که هر کدام از کیفیت طراحی و ساخت بالایی برخوردار هستند و می توانند گزینه بسیار مناسبی برای شما محسوب شوند. در هنگام خرید این محصولات بهتر است به فروشگاه‌های تایید شده که آن ها را عرضه می کنند مراجعه کنید تا بتوانید برند اصلی را خریداری کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با انواع آچارهای بکس آشنا شدیم. این آچارها بهترین ابزار برای راحتی امور مربوط به باز کردن و بستن پیچ و مهره هاست. هر یک از این آچارها مناسب موقعیتی خاص است. به این ترتیب قبل از خرید این محصول بهتر است موقعیت خود را بررسی نمایید سپس آچاربکس مناسب را تهیه کنید. برای خرید انواع آچاربکس می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آچارکس، بر حسب نیاز خود آچار مورد نظر خود را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *